« た~まには、け~んかに♪ | Main | My cup runneth over »

July 12, 2007

When I wish upon a ...

ちょっと前の話で恐縮ですが、先週末の七夕の出来事。

我が家でもせっかくなので七夕飾りをつくってみました。息子(小1になりました)に短冊を書かせてみたのですが、

 「おとうさんがげんきになりますように」
  (そんなに疲れているように見えるのだろうか・・・?)

 「おかあさんがげんきでそだちますように」
  (なにが育ってほしいのだろう・・・?)

なかなか家族思いの息子で何より(笑)。
ちなみに、彼自身のお願いを書いたと思われる短冊も発見。

 「かずがみがつくれますように」

  「かずがみ」とは何ぞや? ヽ(゚∀゚;)ノ

0707121息子に聞いても何のことだかサッパリ要領を得ない返事ばかりでありました。さて、彼はいったい何をつくりたいのでしょう?

正解者の方から抽選で1名様に息子特製の短冊をセットで差し上げます。

・・・って、私も正解が分からないっちゅーの(笑)。

|

« た~まには、け~んかに♪ | Main | My cup runneth over »

Comments

15分くらい真剣に考えましたがギブアップです。>>>がずがみ
短冊欲しかった…

お子さん、もう小学生なんですか。
年中行事がいろいろと楽しいですね。


元気になって下さい。

Posted by: | July 13, 2007 at 11:56 AM

Hahaha...かわいいなあ~。子供って純粋でいいですよね。 かずかみは私も分かりません… なにか鉄道のプラモデルの名前かなともおもったんですが…。

日本も暑くなってきました? こっちは毎日暑さにやられてます。あと、やはりT-stormもすごいです!

では息子さんの言うとおり体には気をつけて!!

Posted by: Eri | July 13, 2007 at 10:32 PM

★**さん
返事とっても遅くなってしまい申し訳ありません!!
私はとっても元気です(笑)。
子どもはいつの間にか大きくなるもので・・・自分でもビックリします。はい。

★Eriさん
返事とっても遅くなってしまい申し訳ありません!!
あれから1年近く経ちましたが、いまだに「かずがみ」の謎は解けません。気になる~(笑)。

Posted by: ぶるぼん | March 30, 2008 at 07:13 AM

I enjoy whgat you guys tend to be uup too. This type of clever work and coverage! Keep uup the very good works guys I've included you guys to my personal blogroll.

Posted by: red dresses | November 30, 2013 at 08:41 PM

Hi there, just became alert to yohr blog through Google, and found that it is truly informative. I am going to watch out for brussels. I'll appreciate if you continue this in future. Lots of people will be benefited from your writing. Cheers!

Posted by: http://www.bluetoothheadphonesreviewer.com | December 02, 2013 at 01:59 AM

I got this website from my buddy who informed me about this site and at the moment this time I am visiting this website and reading very informative articles or reviews at this place.

Posted by: Foster | August 09, 2014 at 05:21 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/27103/15741055

Listed below are links to weblogs that reference When I wish upon a ...:

« た~まには、け~んかに♪ | Main | My cup runneth over »